dijous, 25 d’octubre del 2012

Procediment de vot dels electors/es catalans que es trobin temporalment a l’estranger



ELECCIONS AL PARLAMENT DE CATALUNYA – 25 de novembre de 2012

Procediment de vot dels electors/es que es trobin temporalment a l’estranger


Com es sol•licita el VOT PER CORREU?

1.- Mitjançant el Reial Decret 1621/2007, de 7 de desembre es regula un procediment de votació al qual es poden acollir aquells electors/es que es trobin vivint TEMPORALMENT a l’estranger (per feina, per negocis, per estudis, etc.) i que, per tant, no poden votar en la seva Mesa Electoral el dia de les eleccions; ni poden votar mitjançant el vot per correu ordinari perquè els tràmits els ha de fer personalment l’elector/a en les Oficines de Correus de l’estat espanyol.

A aquest procediment poden acollir-se els electors/es que reuneixin aquests dos requisits:

a) Que es trobin temporalment fora del territori de l’Estat espanyol un cop convocades les eleccions i que no tinguin previst tornar fins passades les eleccions del dia 25 de novembre.

b) Que figurin inscrits en el Registre de Matrícula Consular com a no residents.

IMPORTANT!!

El Registre de Matrícula Consular existeix a totes les Oficines Consulars o Seccions Consulars, i és el Registre on el ciutadà/na que es troba a l’estranger per motius d’estudi, negocis, feina, etc., sense ànim de fixar allà la seva residència habitual, s’ha d’inscriure, en aquest cas, com a NO RESIDENT, perquè els Consolats tinguin coneixement que hi ha ciutadans espanyols residint temporalment en aquell país i perquè, el ciutadà o ciutadana, si així ho desitja, pugui SOL•LICITAR VOTAR PER CORREU des del país on està resident temporalment.

Si no es troben inscrits han de posar-se en contacte directament amb l’Oficina Consular o Secció Consular corresponent per inscriure’s en aquest Registre de Matrícula Consular com a no resident. (Aquesta inscripció pot fer-se de manera conjunta juntament amb la sol•licitud per votar per correu des de l’estranger)

A través del següent enllaç es pot descarregar el model per inscriure’s en el Registre de Matrícula Consular com a no resident:

http://www.maec.es/es/MenuPpal/Consulares/Formularios/Documents/2011INSCRIPCIONNORESIDENTE.pdf


2.- Els electors/es que compleixin els dos requisits anteriors i que desitgin exercir el seu dret de vot, han de sol•licitar la documentació per exercir el vot des de l’estranger a la corresponent Delegació Provincial de l’Oficina del Cens Electoral, mitjançant un imprès específic que es pot recollir en les Oficines Consulars o Seccions Consulars o descarregar- se telemàticament a través del següent enllaç:

http://parlament2012.cat/almacen/documentacion/MODELSOL.pdf

3.- Aquest imprès de sol•licitud degudament complimentat s’ha de lliurar, personalment, a l’Oficina Consular o Secció Consular, prèvia identificació de l’elector/a mitjançant l’exhibició del Document d’Identitat o del passaport a partir del 2 d’octubre i fins el 27 d’octubre de 2012 , inclòs.
No obstant, ES RECOMANA, formular la petició el més aviat possible.

El funcionari consular haurà de comprovar la seva inscripció en el Registre de Matrícula Consular com a no resident i la coincidència de la signatura.

4.- L’Oficina Consular de Carrera o Secció Consular d’Ambaixada remetrà la sol•licitud, de forma immediata, a la corresponent Delegació Provincial de l’Oficina del Cens Electoral corresponent. Una vegada rebuda aquesta sol•licitud, les Delegacions Provincials de l’Oficina del Cens Electoral iniciaran la tramesa de la documentació electoral a partir del 30 d’octubre i fins el 8 de novembre de 2012, a l’adreça de l’estranger que l’elector/a hagi indicat en la sol•licitud, mitjançant correu certificat, que constarà dels següents documents:

• La certificació d’inscripció en el Cens Electoral

• Les paperetes de votació de tots els partits, coalicions i federacions que concorren a les eleccions.

• El sobre de votació

• Un sobre on hi figura l’adreça de la Mesa Electoral on li correspon votar a l’elector/a.

• Un full d’instruccions

• Imprès per la devolució de les despeses d’enviament per correu.

A TRAVÉS DE LA DIRECCIÓ: https://sede.ine.gob.es  I DEL TELÈFON D’INFORMACIÓ DEL CENS ELECTORAL 901 101 900 ES POT SOL•LICITAR INFORMACIÓ SOBRE L’ESTAT DE LA TRAMITACIÓ DE LA SOL•LICITUD DEL VOT PER CORREU.


Com es VOTA PER CORREU?

1.- Un cop l’elector/a ha rebut la documentació electoral, procedirà a incloure en el sobre adreçat a la Mesa Electoral, la següent documentació:

• Els sobre de votació amb la papereta de l’opció política escollida.

• El certificat d’inscripció en el cens.

• Si així ho desitja, l’imprès complimentat per la devolució de les despeses d’enviament. .

L’elector/a té fins el dia 21 de novembre de 2012, inclòs, per remetre aquest sobre per correu certificat.

Serà indispensable per la validesa d’aquests vots que consti, clarament, en el sobre dirigit a la Mesa Electoral un mata - segells o una altra inscripció oficial d’una Oficina de Correus de l’Estat en qüestió que certifiqui, de forma indubtable, el compliment del requisit de temporalitat.

Totes les actuacions que fan referència a aquest sistema de votació són de caràcter gratuït.

Es pot trobar més informació sobre el procediment a la vostra ambaixada o consolat i en els webs següents:

www.parlament2012.cat

http://www.maec.es/es/MenuPpal/Consulares/ServiciosConsulares/Espanolesenelextranjero/ParticipacionElectoral/Paginas/2012eleccionescataluña.aspx#top

http://www.ine.es/ss/Satellite?c=Page&cid=1259940055532&p=1259940055532&pagename=CensoElectoral%2FINELayout&L=0

ATENCIÓ!!

ÉS MOLT IMPORTANT tenir present que un cop FETA la sol•licitud del vot per correu, JA NO ES POT VOTAR PERSONALMENT davant la Mesa Electoral.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada