dijous, 7 de març del 2013

Europa escandalitzada pels impediments d’Espanya al corredor mediterrani


L’espai econòmic català perd milions d’euros i d’oportunitats per l’actitud espanyola de retardar el corredor mediterrani.


Clam internacional pel corredor mediterrani al Parlament Europeu. Els presidents dels ports de Barcelona, Tarragona, València, Marsella, Anvers i Roterdam, alts executius de les multinacionals BASF, SEAT-Volkswagen i ARCELOR-MITTAL i directius d'operadors ferroviaris com l'alemany DB, l'italià Ferrovie dello Stato, el polonès PKP-PLK, el rus RZD o Ferrocarrils de la Generalitat participen, aquest dimecres a Brussel·les, en la conferència 'Trens llargs i pesats, el camí per a la competitivitat del transport ferroviari de mercaderies europeu'. L'acte, organitzat pel lobby FERRMED, també ha aplegat eurodiputats i representants de la Comissió Europea, el Comitè de les Regions o els governs belga i català.
L'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa conversa amb el director de l'Institut Català del Sòl, Damià Calvet, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el president de Foment del Treball i vicepresident de la CEOE, Joaquim Gay de Montellà, al Parlamen
© @acn

Anys perduts per culpa dels governs espanyols de torn

Els estudis de FERRMED "demostren clarament que l'únic camí per millorar la competitivitat a la UE, tot reduint les despeses logístiques, i invertir la tendència decreixement de la quota del ferrocarril en el trànsit terrestre de mercaderies" és l'ús de "trens de fins a 1.500 metres de llarg i d'entre 3.600 i 5.000 tones de pes, amb gàlibs de càrrega UIC-C i 22,5÷25 tones per eix". Aquests estàndards que reivindica FERRMED "tenen també un impacte molt favorable des del punt de vista mediambiental".

O corredor mediterrani o més crisi

FERRMED defensa que aquests trens circulin "només en alguns pocs corredors" de la futura xarxa central transeuropea -el mapa d'infraestructures ferroviàries prioritàries per unir les principals àrees industrials i logístiques i els ports més importants que l'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, va definir l'octubre del 2010 i que el ple de l'Eurocambra ha d'aprovar en els propers mesos. Aquests trens de mercaderies d'un quilòmetre i mig són el doble de llargs que els de 750 metres que preveu la Comissió Europea i FERRMED proposa que almenys puguin circular en alguns corredors. "Un tren rus pot portar quatre o cinc vegades més pes que un tren europeu de mercaderies i això representa uns costos logístics i de transports que s'haurien d'evitar", adverteix FERRMED.

En la conferència també participen el president de Foment del Treball i vicepresident de la CEOE, Joaquim Gay de Montellà, o el secretari general de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font. També assisteixen a l'acte de FERRMED el president de la comissió de Transports de l'Eurocambra, el laborista britànic Brian Simpson; el president del Comitè de les Regions, el popular murcià Ramon Luís Valcárcel; el secretari d'Estat del govern federal belga Melchior Wathelet; el secretari general del Consell de Coordinació dels Transport Transiberià, Gennady Bessonov; el director general de Transports de la Generalitat valenciana, Carlos J. Eleno; o l'eurodiputat de CiU Ramon Tremosa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada