dimecres, 8 de gener del 2014

El pernil serrà català neguiteja la “Marca España”

El clúster carni Innovac vol impulsar la comercialització d'un pernil serrà que uneixi la marca Pirineus i la marca Barcelona per a comercialitzar a tot el món .


El nou projecte d’Innovac, el clúster carni que associa a 52 empreses del sector de tot Catalunya, ha posat nerviosos als defensors de la “Marca Espanya”, i és que l’impuls d’una marca específica de pernil serrà català entra en competència directa amb el pernil serrà i ibèric , peces clau de la “Marca Espanya”. Els empresaris del clúster asseguren que a Catalunya es produeixen més de la meitat dels pernils que es comercialitzen a l'Estat i que es pot aconseguir un producte de "qualitat" que pugui competir amb els pernils que venen els italians i els alemanys. A més, també pretenen allunyar el pernil curat "de la imatge espanyolista" que acostuma a tenir, d’aquí el neguit del Govern espanyol.
Comentaris 68  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional 35 vots )
Catalunya produeix i comercialitza la meitat de pernils de la producció espanyola 
 
Segons el gerent de l'Innovac, Eudald Casas, "el pernil serrà està molt relacionat amb Espanya i la seva marca quan a Catalunya es produeix i es comercialitza gairebé la meitat de la producció espanyola". El vicepresident de l’entitat, Xavier Espuña, és qui ha proposat l’impuls d’aquest nou producte amb el repte que el sector vulgui créixer encara més a tot Catalunya. La proposta és un pernil curat que es relacioni amb el país, els Pirineus i la marca Barcelona.
 
El “pernil dels Pirineus”, un element clau per vendre Catalunya al món
 
"El pernil curat és un producte molt conegut que es ven per tot el món però sovint es relaciona amb una imatge d'espanyolitat", ha valorat Casas, que considera que això pot perjudicar els productors catalans. A més, ha remarcat que a Catalunya es produeixen més de la meitat dels pernils que ven l'Estat i que aquest potencial, sovint, es desconeix. Per això, els empresaris volen impulsar aquesta marca pròpia que s'hauria de distingit per la qualitat, pel fet d'elaborar-se en una zona concreta i sota uns restriccions específiques.
 
El projecte està en fase molt incipient però Casas assegura que la idea els ha il·lusionat i que es posaran a treballar per aconseguir la implicació de les administracions per superar amb èxit totes les tramitacions burocràtiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada