dilluns, 7 de juliol del 2014

CiU reclama a l'Estat un calendari d'execució de les obres del Corredor Mediterrani entre Castellbisbal i València perquè siguin finalitzats el 2015

Roigé lamenta els reiterats incompliments del Ministeri de Foment i afirma que aquestes actuacions “afavoririen la competitivitat de les empreses i millorarien la connectivitat en transport de viatgers de les Terres de l’Ebre”

Meritxell Roigé, diputada del grup de CiU al Parlament i portaveu a la comissió de Territori i Sostenibilitat, ha entrat al registre de la cambra catalana una proposta de resolució en la qual es demana a l’Estat que presenti “un calendari d’execució de les obres ferroviàries corresponents al Corredor Mediterrani en el tram Castellbisbal – València, iniciar els treballs ja adjudicats i finalitzar aquests treballs el 2015”. La diputada de CiU ha recordat que “el ministeri de Foment ha incomplert reiteradament els terminis previstos en l’inici i execució dels treballs d’adequació de la infraestructura ferroviària per al pas de mercaderies i viatgers, com també ha anat canviant sobre la marxa les característiques d’aquesta”.

Meritxell Roigé ha subratllat que el Corredor Mediterrani és “un instrument bàsic per a la competitivitat del sistema productiu del conjunt de l’arc mediterrani” i ha recordat que nombroses empreses, com les que formen la indústria petroquímica del Camp de Tarragona i la indústria automobilística valenciana, tenen en la sortida de mercaderies per ferrocarril i la seva connexió amb la xarxa europea de transports, “una baula fonamental per a la seva internacionalització, l’augment de les exportacions i en definitiva la seva competitivitat”. En aquest sentit, ha afegit que  “la realització d’aquestes actuacions no només afavoriria la competitivitat de les empreses sinó que serviria per millorar la connectivitat i les variants de transport de viatgers de les Terres de l’Ebre”.

Roigé ha desgranat algunes d’aquestes actuacions. En primer lloc, ha citat l’adaptació a l’ample estàndard del tram entre Vandellòs i Castelló, en el qual Adif té adjudicats 2 contractes d’obra per a la conversió a l’ample estàndard, l’adjudicació dels quals es va aprovar el 25/04/2014. Sobre aquest tram, la diputada de CiU ha alertat que “tot i que aquests contractes estan adjudicats per a l’ample estàndard, en el moment actual el Ministeri de Foment està analitzant la possibilitat d'implementar l'ample mixt i això pot tenir incidència en el termini ja que caldria un nou projecte constructiu i una nova licitació d’obres amb un cost superior a l’actual”.

La diputada de CiU també ha citat el nou corredor del Camp de Tarragona, entre Vila-seca i Vandellòs, que inclou les connexions del nou traçat amb el corredor Vila-seca-Tarragona, la connexió amb la línia d'alta velocitat (cap a Lleida i Barcelona), la reposició de l’estació de L’Hospitalet de l’Infant en un nou emplaçament al nordoest des nuclis actual i la reposició de l’estació de Cambrils en un nou emplaçament al nordoest del nucli urbà. El Ministeri de Foment va anunciar la seva finalització i posada en servei l’any 2015.

En tercer lloc, hi ha l’adaptació a l’ample mixt del tram Castellbisbal – Vila-seca, on Adif té adjudicats els 4 contractes d’obra des de fa un any per a la conversió a l’ample mixt d’aquest corredor de 97 Km i només ha iniciat els treballs previs de desviament de serveis. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada